zaterdag 20 september 2014

Op vakantie naar... #1 - Marokko


Heeii, in deze serie gaan wij vertellen waar wij op vakantie zijn geweest. In dit soort artikelen krijg je te lezen: hoe de vakantie was, tips en nog veel meer. Ik begin met Marokko, ik ben daar in de voorjaarsvakantie 2014 geweest. Ik heb daar drie plekken bezocht, welke precies vertel ik nog niet ;). Ik begin vandaag met Agadir. Veel leesplezier.

Zoals ik jullie had vertelt begin ik met Agadir. Agadir is een populaire badplaats in Marokko. Er is een heel groot strand met een hele mooie en lange boulevard.
    
Langs die boulevard vind je vooral restaurantjes. Van een snackbar tot een wat luxer restaurant. Het strand is heel leuk en gezellig. Als je op het strand ligt kan je ook een hele hoge berg zien liggen, super gaaf!  Ook willen de bewoners je overal mee helpen. Het hoort dan wel dat je ze een paar dirham geeft ( het geld in Marokko). In Agadir sliepen we in een hotel met een zwembad, het was rond de 20 graden. Wij waren de enige in het hotel die daar in hadden gezwommen. Dat kwam omdat het daar winter was hihi.
Ons uitzicht vanuit het hotel.
In elke Marokkaanse stad heb je wel een Souk. Een Souk is een grote (meestal) overdekte markt. Je kan er van alles kopen. Eten, servies, dieren, kleding, kruiden, make up en nog veel meer!
Als je een keer lekker wilt ontbijten dan moet je een keer naar zo'n Souk gaan. Alles is daar vers. De eerste dag gingen we daar ook ontbijten. Je krijgt daar veel voor heel weinig geld. Wij hadden namelijk een ontbijt voor vier personen voor maar ongeveer 20 euro, dat is toch niet normaal! Het lekkerste wat ik daar iedere dag wel at waren een soort pannenkoekjes. Als je in Marokko bent moet je die zeker even proberen.

 De mensen in Marokko zijn ook super aardig. Als ze willen dat je iets koopt vinden ze het oké als je het niet wilt, ze gaan niet zo aan je trekken. Aan de luxere kant van Agadir vind je wat modernere winkels zoals de Zara, Mango en de Stradivarius. Ook is daar een haven, in de haven liggen veel grote en mooie boten.

 Daar vind je ook luxere restaurants, dus als je niet houd van wat goedkopere restaurants dan kan je beter daar naartoe gaan. Ik ben twee dagen in Agadir geweest, voor mij was dat ook wel genoeg. Ik vind strand heel leuk maar ik hou ook wel van een 'echte' stad. Voor de rest is Agadir een hele leuke stad!!
Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden, er komt nog een vervolg maar dan met de andere plaatsen.
  xx Renee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten